Wzorem innych kolegów również postanowiłem założyć wątek mojego auta, w sumie poniekąd też żeby zapisywać serwisy etc. ;)
A więc od początku
Pacjent: Opel Signum OPC Line
Rocznik: 2008
Silnik: 1,9 CDTI seryjnie 150KM po CHIPie na 180 KM i ok 380nm
Samochód fajnie wyposażony min. zewnętrzny pakiet OPC, bi-xenony skrętne, czujniki deszczu, zmierzchu, navi, skóra, elektryczne fotele przód z pamięcią, podgrzewane fotele przód i tył i mnóstwo innych pierdół. Auto dokładnie z tym samym silnikiem co poprzednik czyli Saab, tyle, że z uwagi na rok produkcji tutaj jest już nieszczęsny DPF Auto w moich rękach od października 2022, na wstępie zostały usunięte typowe bolączki tego silnika czyli zostały usunięte i zaślepiony klapy wirowe w kolektorze dolotowym (są plastikowe i lubią pękać i zostać przemielone przez tłoki) oraz usunięty DPF. Całość wyprogramowana ze sterownika komputera. Poprzedni właściciel zarzekał się, że były wymieniane świece żarowe co w sumie było prawdą tylko ktoś je dokręcał pod złym kątem przez co je naruszył, a do tego tak 'dorypał', że i tak nie grzały 🙃 także doszły do tego 4 świece żarowe, oczywiście podstawowy serwis po zakupowy czyli kompletny rozrząd, pasek osprzętu z napinaczem i serwis filtrowo olejowy. Dodatkowo były problemy z DPFem - poprzedni właściciel musiał gasić silnik podczas jego dopalania, przez co filtr był totalnie zawalony. Przez pierwsze 2 miesiące auto potrafiło dopalać DPFa co tydzień, max. dwa. Obecnie gdy tego pilnuję i jeżdżę w miarę dynamicznie ma to miejsce raz na miesiąc - półtora.
Poniżej pare fotek po zakupie.
Przez zimę felgi zostały polakierowane proszkowo a ostatnio zostały polakierowane zaciski hamulcowe.
Obecnie auto wygląda tak 😁
W kolejce nadal czekają do lakierowania zderzaki, korekta lakieru oraz trzeba zerknąć w zawieszenie z tyłu (to pewnie skończy się podobnie jak w Saabie czyli na wymianie wszystkich wahaczy oraz tulei gumowych 🤑🤑🤑) No i nadal po głowie chodzi mi zwiększenie mocy, ale tutaj obecnie trochę blokuje mnie DPF - boję się trochę, że z racji wieku, moc w granicach 240 KM szybko go 'zabije'.