Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...
-
Koła w Tico wymieniem. Zaszalałem i kupiłem nowe opony Uniroyal RainExpert 3 145/70R13.
Za jakiś miesiąc Tico wjadę do garażu i będzie mnie czekało kilka spraw do zrobienia.- Wymiana całego zawieszenia tylnego, łącznie z drążkiem reaktywnym (wahacze, sprężyny, amortyzatory, drążek z tulejami) - Części już mam kupione. Zastanawiam się tylko jak podeprzeć auto by nie męczyć się zbytnio i czy robić najpierw jedną a potem drugą stronę, czy wszystko zdemontować i belkę zostawić na samym przewodzie hamulcowym (mało mi się to podoba) :)
- Tłumik końcowy, kupię nowy i będzie spokój - podczas wymiany kół stwierdziłem, że jest już mała dziurka w tłumiku końcowym zaraz za spawem.... Macie jakieś sposoby by zabezpieczyć tłumik przed korozją? W miejscach spawu najszybciej zjada tłumik....Kiedyś malowałem srebrzanką ale to chyba mało co daje ...:)
- Prawdopodobnie ściągnę już oryginalny zbiornik paliwa i dam na złom. 27 lat to sporo, jednak zjada go już rdza na łączeniu blach, blacha się rozwarstwia.....Jakiś czas temu kupiłem nowy zamiennik... Może jak go zakonserwuję solidnie Noxudolem to wytrzyma w Tico do końca....
- Prawdopodobnie wymienię jeszcze mechanizm wycieraczek. Wycieraczki jeszcze działają ale mam wrażenie, że w każdej chwili mogą przestać działać....
- Zabezpieczenie i pomalowanie zauważonych ognisk korozji...
Zawieszenie tylne, zbiornik paliwa, mechanizm wycieraczek jeszcze oryginalne... 27 lat i 200 000km przebiegu :)
Jak się uporam z pracami w dwa miesiące, mając w domu małe dzieci to będzie dobrze....:) Najważniejsze, że spieszyć się nie będę musiał bo mam czym jeździć do pracy...Ktoś coś podpowie - doradzi w tematach?
-
@tom83ek a jak wygląda wizualnie Tico.
Warto było by wstawić jakieś obecne zdjęcie nie sprzed lat.
No i ten remont czy naprawdę się opłaca ? -
@Jaco napisał w Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...:
@tom83ek a jak wygląda wizualnie Tico.
Warto było by wstawić jakieś obecne zdjęcie nie sprzed lat.
No i ten remont czy naprawdę się opłaca ?Czy remont się opłaca? Pewnie nie, tak samo jak nie opłaca się kupować nowych opon. Na opłacalność nie liczę, bo musiałbym już Tico oddać do żyda jak miałem kolizję i gość mi wyjechał na drogę z parkingu.
Wartość samochodu pewnie ma się tyle co zatankowanie 2x Clio do pełna, dlatego pomijam ten fakt...;)Zdjęcia na szybko z dzisiaj :)
Tico codziennie pokonuje ok 70km. Wahacze miałem kupione już parę lat temu, tak samo zbiornik paliwa. Amorki i sprężyny kupiłem KYB w tym roku. W zasadzie został do kupienia tłumik. Newralgiczne elementy takie jak podłużnice, mocowania zawieszenia są zdrowie, więc jeszcze nie mam zamiaru się go pozbywać... :)
-
@tom83ek napisał w Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...:
Koła w Tico wymieniem. Zaszalałem i kupiłem nowe opony Uniroyal RainExpert 3 145/70R13.
Dlaczego zaszalałeś? To, że tanie auto to znaczy że ma jeździć na chińskich śmietnikach?! :P
No i będę monotematyczny jak u innych forumowiczów. Brakuje mi tu alufelg. ;)
Macie jakieś sposoby by zabezpieczyć tłumik przed korozją?
Tak. Nie pieprzyć się ze zwykłymi tłumikami tylko tak jak ja zamontować cały z kwasówki. :P
-
@tom83ek
Bardzo ładne autko.
Mam takie samo. :-)-
Ja bym nie kombinował, zrobiłbym po kolei stronami. Dysponując kanałem wahacze łatwo wymienić, sprężyny - na podnośniku. Z drążkiem... nie wiem, nie wymieniałem.
-
Kiedyś wydmuchałem całą puszkę cynku w szpreju do środka nowego tłumika, żeby dłużej wytrzymał. Wytrzymał tyle, co poprzednik (nie wyszprejowany). :-)
Mic nie poradzisz. Temperatura, wilgoć i sól zrobią swoje. -
Po tylu latach można wymienić bak. Jeśli tego nie zrobisz, możesz się zdziwić w najmniej oczekiwanym momencie po którymś tankowaniu... Szkoda wachy i pracy przy ekspresowej wymianie. Zrób to teraz i będziesz miał spokój. Oczywiście - solidnie zakonserwuj, zwłaszcza... na górze. Tam często zostaje woda i robi się "siateczka" z blachy - a nie widać, dopóki po zalaniu benzyny do pełna nie popłynie pod autem...
-
Co do wycieraczek, nie opieraj się na wrażeniu, tylko zdejmij podszybie i dobrze obejrzyj. Może wystarczy oczyszczenie i nasmarowanie przegubów, jeśli się jeszcze nie rozjechały? Ale jeśli masz w zapasie nowy mechanizm, to po tylu latach można wymienić.
-
No, to warto zrobić po zimie.
-
-
@leo napisał w Trochę prac serwisowych: Tłumik, zawieszenie tylne, zbiornik paliwa...:
- Ja bym nie kombinował, zrobiłbym po kolei stronami. Dysponując kanałem wahacze łatwo wymienić, sprężyny - na podnośniku. Z drążkiem... nie wiem, nie wymieniałem.
Niestety, kanału nie posiadam. Tico będzie stało na najazdach z przodu a z tyłu podeprę go chyba o podłogę rozkładając siłę nacisku by nie zrobić dziury w podłodze....
- Po tylu latach można wymienić bak. Jeśli tego nie zrobisz, możesz się zdziwić w najmniej oczekiwanym momencie po którymś tankowaniu... Szkoda wachy i pracy przy ekspresowej wymianie. Zrób to teraz i będziesz miał spokój. Oczywiście - solidnie zakonserwuj, zwłaszcza... na górze. Tam często zostaje woda i robi się "siateczka" z blachy - a nie widać, dopóki po zalaniu benzyny do pełna nie popłynie pod autem...
No właśnie nie chciałbym sytuacji, że nagle Tico zostanie unieruchomione. Dlatego podczas tego serwisu wymienię już na 99% zmęczony oryginalny bak. Tym bardziej, że teraz będę robił w tamtych okolicach... Bak od góry nie wyglądał jeszcze źle bo ściągałem go chyba dwa lata temu przy okazji pękniętych przewodów gumowych. Jednak teraz już dosyć konkretnie rozwarstwia się blacha w połowie baku, w miejscach "sklejenia" części górnej i dolnej.
- Co do wycieraczek, nie opieraj się na wrażeniu, tylko zdejmij podszybie i dobrze obejrzyj. Może wystarczy oczyszczenie i nasmarowanie przegubów, jeśli się jeszcze nie rozjechały? Ale jeśli masz w zapasie nowy mechanizm, to po tylu latach można wymienić.
Tak zrobię...
-
@tom83ek do wahaczy to przygotuj sobie zestaw nowych śrub i nakrętek. Jak nie masz to odezwij się do mnie na priv, kiedyś kupiłem i trzymam do Ignisa, jednak może mam coś ponad potrzeby i chętnie to sprawdzę
-
@pacior Tylko jedna uwaga - śruby do wahaczy mają mieć gwint drobnozwojowy! :-)
BTW można kupić takie w sklepie "żelaznym", tylko trzeba znać rozmiar. -
-
@tom83ek jak pamiętam to przy wahaczach tylko jedną śrubę musiałem ciąć, podstawa to jak zwykle dobre klucze
-
@pacior Ja też ciąłem. Trzeba się na to nastawić.
Już nawet nie chodzi o gwint - zapiekają się w tulejach.