[GTI] Toydolsowe Swifty


  • Użytkownik archiwalny

    Ładne to to
    Dziękuję

    Na progach folia czy włókno? Bo jak folia to długo nie pożyje
    Folia 3M Carbon 3D - niepalna i bardzo mocna. Myślę, że ma szansę długo podziałać.

    Kierownicę czemu zmieniłeś? RRS była pogięta?
    Zmieniłem bo wprawdzie RRS się pogła, ale i tak chciałem wrócić do OMP Corsica bo najlepsza jest


  • Użytkownik archiwalny

    Jak porządek, to porządek:

    Komora prawie skończona:

    Błotniki dostępne w handlu nigdy nie pasowały jakoś super, ale okazuje się, że z roku na rok coraz gorsze. W miarę porządne spasowanie przodu teraz to jakaś masakra.


  • Użytkownik archiwalny

    Całe to auto to majstersztyk...
    Ja bym go z garażu nie ruszał, postawiłbym i podziwiał
    Nie mam Swifta już ponad pół roku, ale m.in. dzięki Twojemu tematowi zaglądam tu regularnie.



  • A o co chodzi z tą śrubką na wirniku ? Nie przyglądałem się nigdy jemu, to jest jakaś blokada czy tam seryjnie jest ?


  • Użytkownik archiwalny

    Całe to auto to majstersztyk...
    Dziękuję

    Ja bym go z garażu nie ruszał, postawiłbym i podziwiał
    E tam... ma jeździć! A że ja lubię jeździć ładnymi autami to staram się zrobić tego starannie

    Nie mam Swifta już ponad pół roku, ale m.in. dzięki Twojemu tematowi zaglądam tu
    regularnie.
    Miło mi

    A o co chodzi z tą śrubką na wirniku ? Nie przyglądałem się nigdy jemu, to jest jakaś
    blokada czy tam seryjnie jest ?
    Jest seryjnie na osi, ino na zdjęciu jeszcze nie przykręcona.

    A dziś układ hamulcowy przygotował nam 3 niespodzianki (właściwie 2 przygotowaliśmy sobie sami wcześniej), w związku z czym odpowietrzanie zamiast 30 minut trwało 4,5 godziny. Przez to nie zdążyliśmy skończyć wszystkiego i jutro będę musiał urwać się jakoś z firmy, żeby skończyć zapinki, założyć podszybie, wycieraczki, zewnętrzną linkę systemu gaśniczego, dokręcić koła, jak się uda dopasować i założyć nakładki na progi oraz przykręcić deskę rozdzielczą.
    Potem zapchać sprzęta na zbieżność, a potem wycieczka do Opola do K-Sportu na zrobienie wiązki elektrycznej (ale to już na lawecie, bo z pchaniem to by za długo zeszło).

    Ale postępy są:

    jak się 2,5 roku nie stało na ziemi, to trzeba najpierw powąchać...

    ...a dopiero potem schodzić na tą ziemię


  • Użytkownik archiwalny

    Że tak nie ładnie zapytam, ile już ta zabaweczka pochłonęła pieniążków ? Na nowego swifta sport by starczyło?


  • Użytkownik archiwalny

    By nie starczyło. Poza tym, nowym swiftem sport nie mógłbym się ścigać w RSMP, chyba, że zbudowałbym z niego rajdówkę, a to kosztowałoby o wiele więcej. Zresztą z szybkich aut cywilnych mam MG ZR 160 i CTR'a, więc mi wystarczy


  • Użytkownik archiwalny

    A tak swoją drogą coś z poprzedniej rajdówki się nadało żeby do tej wrzucić?


  • Użytkownik archiwalny

    Wałek dolotowy + kółko, kolektor wydechowy, amortyzatory i sprężyny, skrzynia biegów, płyta pod silnik, wahacze tylne do zbieżności, śrubki. Poza tym zostały 3 wahacze, zwrotnice i trochę pomniejszych drobiazgów na zapas.


  • Użytkownik archiwalny

    Ze zdjec widze, ze tylnia czesc wydechu masz owinieta bandazem termoizolacyjnym, natomiast pod maska masz tylko aluminiowa blache. Nie wiem, jak srodkowa czesc wydechu.
    Z czegos konkretnego to wynika? Przypuszczam, ze tyl to dla bezpieczenstwa baku. Natomiast czy kolektora plus przedniej czesci wydechu nie oplacalo by sie tez owinac termobandazem, dla obnizenia temperatury pod maska?


  • Użytkownik archiwalny

    Jak popatrzysz na zdjęcie silnika w budowie, które jest kilkanaście postów wcześniej, to zobaczysz, że pod osłoną kolektor jest także zabandażowany. Zabandażowany jest cały układ wydechowy.


  • Użytkownik archiwalny

    Składamy, składamy!

    Normalnie rozkładówka na ścianę


  • Użytkownik archiwalny

    Normalnie rozkładówka na ścianę
    Będą ładniejsze

    A na razie zbieżność:


  • Użytkownik archiwalny

    ...a dopiero potem
    schodzić na tą ziemię

    Nie myślałeś o aerocatch-ach na maskę?
    Robisz pochylenie kół z tyłu?


  • Użytkownik archiwalny

    kół z tyłu?

    masz wydruk ze swojego ?

    ciekaw jestem jak Teodor bedzie miał ustawiony


  • Użytkownik archiwalny

    Nie myślałeś o aerocatch-ach na maskę?
    Nie. Są za drogie i za dużo rzeźby z tym, a i tak nie wiadomo czy to się w swifcie pomieści, bo to małe autko i tu się nic nie chce pomieścić. Wszystko na milimetry.
    Szczególnie wesołe jest wsadzanie dużego fotela na mocowaniach wg. załącznika J, oczywiście tak, żeby się kierowca pomieścił i miał w miarę wygodnie. Albo wymierzenie biegów i ręcznego, żeby były przy kierownicy, a przy tym, żeby wszystko działało jak trzeba.

    Robisz pochylenie kół z tyłu?
    Regulowane? Nie. Trzeba by rzeźbić. A ja się narzeźbiłem już
    Na poważnie, to są oba na lekkim, równym minusie i raczej będzie to w porządku. Jak dojdę do tego, że będzie mi brakować regulacji z tyłu, bo wykorzystam już wszystko na co pozwala opona i dostępne regulacje przodu i tyłu, to zrobię regulację kątów z tyłu. Ale raczej nie dojdę, bo swoje lata mam (jak na rajdowca) i traktuję ściganie się jako odskocznię od codziennych stresów w firmie. Co nie znaczy, że nie będę chciał jeździć szybko!

    ciekaw jestem jak Teodor bedzie miał ustawiony
    Ale co? Fotel? Blisko!

    To takie wstępne i mocno bazowe ustawienia. Jak auto będzie już samo jeździć i będą docelowe opony, będziemy szukać najszybszych ustawień.


  • Użytkownik archiwalny

    Co to za opony, które widać na fotce (na podnośniku)?


  • Użytkownik archiwalny

    Firestone FHSZ80 - stare opony, już nie produkowane.



  • Powiem Ci tyle Toydols. Zrobiłeś kawał świetnej roboty, a auto jest tak ładne, że aż szkoda nim startować!
    Obiecaj mi, że zanim zaczniesz regularne starty poobijasz je trochę tu i tam, przytrzesz parę razy o jakieś barierki, żeby zlazł trochę lakier i coś urwiesz, bo za ładna ta lala!


  • Użytkownik archiwalny

    Zanim zacznę startować, to trochę czasu minie, bo z różnych powodów, come back dopiero od Rajdu Dolnośląskiego. Na pewno do tego czasu auto będzie oklejone i na pewno nie będę mu robić żadnej krzywdy. Będzie jeździć po oesach takie piękne jak je zrobiliśmy


Log in to reply