drążek kierowniczy
-
odkrecisz jedna
srube, odkreci sie jeszcze 10 przy okazji99,9% starszych aut tak ma. Dla odmiany w nowych musisz zdejmować zderzak do wymiany żarówki
-
Moze zapisz sie na
silownie Kwestia przyzwyczajenia, moze wczesniej jezdziles samochodem ze
wspomaganiemDokładnie jakies zniewieścienie zapanowalo , jezdzilem escortem bez wspomagania
kierownice na parkingu obslugiwalem jedna reka .
kierownica w tico obraca sie doslownie dwoma palcami
Inna sprawa ze prawidlowo wykonywane manewry parkingowe wymagaja uzycia znacxznie mniejszej sily (chodzi o nie krecenie kierownica podczas postoju co przy zbyt niskim cisnieniu moze byc uciazliwe )Liczymy na to
Pomysl sam w sobie niezly, jako dodatkowy bajer oczywisciepomysl ciekawy ttyle ze przy wartosci tico mocno dyskusyjny
-
Jak już o drązku pisane ... ja zaczne o koncowce.
Diagnosta przy ostatnim przegladzie stwierdzil ze jest duzy luz w prawym, domyslam sie ze na koncowce bo zapomnialem juz o czym mowil. Tak sie zastanawiam a moze by od razu dwa wymienic skoro i tak trzeba bedzie jechac na zbierznosc? Bo poczytalem troche i chocby nie wiem jak sie staral to trzeba bedzie jechac. A swoja droga, o zmianie koncowki czytalem u Trzeciaka, czy to wystarczy abym dal sobie rade? -
Spokojnie można samemu wymienić. Końcówka drążka kierowniczego to oporny temat i trzeba mieć ściągacz ale koszt ok 15zł więc lepiej opłaci się go kupić niż płacić mechanikowi.
Zbieżność to też nie jest za duży problem bo można samemu ja ustawić i zostanie spora kaska w kieszeni. -
Spokojnie można
samemu wymienić. Końcówka drążka kierowniczego to oporny temat i trzeba mieć
ściągacz ale koszt ok 15zł więc lepiej opłaci się go kupić niż płacić mechanikowi.Bez ściągacza da radę, tylko trzeba wiedzieć gdzie walnąć młotkiem żeby końcówka wyskoczyła ze zwrotnicy.
Zbieżność to też
nie jest za duży problem bo można samemu ja ustawić i zostanie spora kaska w
kieszeni.Podzielisz się swą wiedzą jak to zrobić?
-
Mi nigdy nie udawało się wybić tej końcówki bez ściągacza.
A co do zbieżności mozna zrobić sobie przyrząd rozsuwany z rurki by zmierzyć odległości między felgą z przodu i tyłu. Na przodzie powinien być rozstaw większy o kilka mm.
Mechanicy niektórzy to nawet za pomocą miarki rozsuwanej to robią. Potem zawsze można sprawdzic czy jest dobrze i poprawić. Jak mam dać 100zł za ustawienie laserowe to wole ustaić samemu a za ta kaskę kupić 4 opony używki a do tico to kupi się całe koła. -
Mozesz mi wskazac gdzie za 15zl dostane taki sciagacz? Na allegro nie spotaklem, nie wierze ze za tyle kupi. Zwolennikow i przeciwnikow ustawiania zbierznosci samemu a w zakladzie jest chyba po rowno Nie wiem ile kosztuje ustawienie, ale cos mi mowi o 50 - 70zl. Przyznam szczerze, ze szkoda by mi bylo
Sa jakies firmy co maja dobre koncowki drazkow? NIe chce kupic strasznej kichy. -
aby wyskoczyła końcówka drążka bije się z boku ( nie w gwint). w swifcie jest to na wysokości naddatku po odlewie
-
Mozesz mi wskazac gdzie za 15zl dostane taki sciagacz? Na allegro nie spotaklem, nie wierze ze za tyle kupi. Zwolennikow i przeciwnikow ustawiania zbierznosci samemu a w zakladzie jest chyba po rowno smile Nie wiem ile kosztuje ustawienie, ale cos mi mowi o 50 - 70zl. Przyznam szczerze, ze szkoda by mi bylo
Zapytaj wśród znajomych, a być może ktoś może pożyczyć ściągacz na kilka godzin.
Co do ustawienia zbieżności, to proponuję pojechać na stację diagnostyczną i tam niech spec dokona regulacji.
Niedawno wymieniłem obie końcówki drążków i tak naprawdę miałem jedynie problem z odkręceniem śruby kontrującej końcówkę. Po wymianie pojechałem na wspomnianą stację, gdzie fachowiec ustawił zbieżność za 50zł.
Przy okazji dokładnie mi wszystko wyjaśnił i powiedział, jak prawidłowo ustawia się zbieżność (wcześniej pracował ponad 10 lat w ASO Daewoo). -
Sa jakies firmy co
maja dobre koncowki drazkow? NIe chce kupic strasznej kichy.Jakiś czas temu parę osób polecało jakieś końcówki polskiej firmy. Tylko nie pamiętam już nazwy...
Koledzy, czy w waszych autkach trzęsie czasem kierownicą przy prędkościach od około 90-120km/h?
Jak jadę np autostradą prędkością 100km/h to są momenty, że kierownica drży, jak by mi się ręce trzęsły. A za chwilę jadąc inną drogą z tą samą prędkością drżenie zanika.
Nie wiem czym to wytłumaczyć. W sumie jest już to od bardzo dawna. Auto przechodzi przeglądy, nic mu w zasadzie nie dolega a mimo wszystko czasem kierownica drży.
Wygląda to tak jak by były odcinki drogi, które powodują drżenie....
Spotkał się ktoś z czymś takim? -
Sharky ale u mnie to jest taka stacja diagnostyczna ze jak jechac do nich to tylko na przeglad a potem sie trzymaj jak najdalej
Przejze jeszcze raz trzeciaka i zrobie wg jego opisu.
Swoja droga nigdy nie rozumialem o co chodzi z tym dokrecaniem gdzie podaja 3 -5 N, o jaka to sile chodzi przekladajac to na chlopski rozum? -
A co do zbieżności
mozna zrobić sobie przyrząd rozsuwany z rurki by zmierzyć odległości między felgą z
przodu i tyłu. Na przodzie powinien być rozstaw większy o kilka mm.Na przodzie rozstaw większy???
To piszesz chyba o rozbieżności, nie o ustawianiu zbieżności...Mechanicy niektórzy
to nawet za pomocą miarki rozsuwanej to robią.No, no... Ale nie każdy tak może, bo nie każdy ma laser w oczach.
Uciekałbym od takiego machera.Potem zawsze można sprawdzic czy jest
dobrze i poprawić. Jak mam dać 100zł za ustawienie laseroweBez przesady. 40-50 zł biorą za ustawienie profesjonalne, nie z metrówką w łapach.
za ta kaskę kupić 4 opony używki a do tico to kupi się całe koła.
A, to przepraszam.
-
Jakiś czas temu
parę osób polecało jakieś końcówki polskiej firmy. Tylko nie pamiętam już nazwy...
Koledzy, czy w
waszych autkach trzęsie czasem kierownicą przy prędkościach od około 90-120km/h?
Jak jadę np
autostradą prędkością 100km/h to są momenty, że kierownica drży, jak by mi się ręce
trzęsły. A za chwilę jadąc inną drogą z tą samą prędkością drżenie zanika.
Nie wiem czym to
wytłumaczyć. W sumie jest już to od bardzo dawna. Auto przechodzi przeglądy, nic mu
w zasadzie nie dolega a mimo wszystko czasem kierownica drży.
Wygląda to tak jak
by były odcinki drogi, które powodują drżenie....
Spotkał się ktoś z
czymś takim?Mogą to być ciekawie zrobione odcinki dróg (zawsze sobie to tak tłumaczyłem, jak kierownica drżała )
Jednak przyczyna może leżeć w stanie technicznym auta:
- luzy na piaście lub łożyskach koła/kół
- krzywe felgi, niewyważone
- wadliwe opony lub nierównomiernie zużyte
- byle jakie kołpaki
- luzy na sworzniu wahacza
- luzy na końcówce drążka kierowniczego
-
Sharky ale u mnie
to jest taka stacja diagnostyczna ze jak jechac do nich to tylko na przeglad a potem
sie trzymaj jak najdalejNajlepiej pojechać na inną
Przejze jeszcze raz
trzeciaka i zrobie wg jego opisu.
Swoja droga nigdy
nie rozumialem o co chodzi z tym dokrecaniem gdzie podaja 3 -5 N, o jaka to sile
chodzi przekladajac to na chlopski rozum?Na chłopski rozum nie dokręcisz z taką siłą Jak koniecznie chcesz dokręcić z takim momentem, kup klucz dynamometryczny
-
Na przodzie powinien być rozstaw większy o kilka mm
No co Ty, ma być równo
Mechanicy niektórzy
to nawet za pomocą miarki rozsuwanej to robią. Potem zawsze można sprawdzic czy jest
dobrze i poprawić.Potwierdzam patent. Mój ojciec zrobił sobie taki przymiar z cienkich rurek i na końcu są śruby w przyspawanej nakrętce, którymi się kręci żeby skrócić/wydłużyć przyrząd. Może to nie brzmi profesjonalnie ale działa znakomicie. Ustawiliśmy już tak zbieżność w Swifcie, Punto i Golfie i efekt jest taki sam - super zachowania auta na drodze i żadnego ścinania opon
-
Koledzy, czy w waszych autkach trzęsie czasem kierownicą przy prędkościach od około > 90-120km/h?
Jak jadę np
autostradą prędkością 100km/h to są momenty, że kierownica drży, jak by mi się ręce
trzęsły. A za chwilę jadąc inną drogą z tą samą prędkością drżenie zanika.
Nie wiem czym to
wytłumaczyć. W sumie jest już to od bardzo dawna. Auto przechodzi przeglądy, nic mu
w zasadzie nie dolega a mimo wszystko czasem kierownica drży.
Wygląda to tak jak
by były odcinki drogi, które powodują drżenie....
Spotkał się ktoś z
czymś takim?Widocznie polskie autostrady są takie równe
A może Twój anioł stróż Cię ostrzega jak jedziesz ponad 100 km/h
-
Dzis mi babka powiedziala ze zbierznosc 50zl, a jak z geometria to 80zl, co to jest ta geometria? Bedzie potrzebna u mnie?
-
Dzis mi babka
powiedziala ze zbierznosc 50zl, a jak z geometria to 80zl, co to jest ta geometria?
Bedzie potrzebna u mnie?W Tico nie da się ustawić nic, poza zbieżnością - po prostu nie ma regulacji żadnego innego parametru.
A w innych samochodach bywa różnie - w moim dużym można regulować wszystko - kąt pochylenia, wyprzedzenia zwrotnicy, zbieżność, to samo z tyłu...
-
W każdym razie życzę Ci powodzenia w pracach związanych ze wspomaganiem !
Zamiast montować wspomaganie lepiej wymienić ślizgi w mc personie z oryginalnych, na te z matiza.
O wiele lepsze kręcenie kierownicą.
Gdzieś to na forum opisywałem.
Pozdrawiam -
Zamiast montować
wspomaganie lepiej wymienić ślizgi w mc personie z oryginalnych, na te z matiza.
O wiele lepsze
kręcenie kierownicą.
Gdzieś to na forum
opisywałem.
PozdrawiamZ tego, co pamiętam łożyska te nie są zamienne. Kiedyś się do tego przymierzałem.