Nowe sprzęgło i inne...
-
Istnieją sprzęgła valeo i sprzęgła valeo tylko 50% droższe, co wybrać? Czy może kupić coś z
'Inter Cars'?Chcesz, to stworzę dla Ciebie sprzęgła valeo oraz valeo i sprzęgła valeo za pośrednią cenę
<img src="/images/graemlins/032.gif" alt="" /> Podjadę do DJ-PARTS i kupię za 125zł i zarobię parę złoty. Info na Priv <img src="/images/graemlins/bzik.gif" alt="" />
Ja osobiście śmiało kupiłbym w DJ'u. Kupowałem tam różne części i nawet mój mechanik (autoryzowany serwis Bosch) był zdziwiony cenami, za jakie kupuję części, bez zastrzeżeń do jakości.
P.S. Nie dawno pytałem znajomego, który prowadzi sklep z częściami do vw, opel, skoda, to powiedział, że z marżą na 4ropak browca sprzeda mi za 130zł.
Wnioski pozostawiam Tobie. Pozdrawiam -
Muszę założyć nowe sprzęgło, mam już 117 kkm(sam zrobiłem 3). Sprzęgło się cholernie ślizga,
dodawanie gazu więcej niż do połowy powoduje brak przyspieszania(bardzo przydatne przy
wyprzedzaniu). Więc muszę kupić nowe sprzęgło, ale jakie najlepiej?
Istnieją sprzęgła valeo...Jak nie widać różnicy to po co przepłacać, ja osobiście mam te tańsze i nie ma z nim problemu nawet po 5 kkm <img src="/images/graemlins/rotfl.gif" alt="" />
Na dodatek dzisiaj wracam o 4 rano z imprezy, a tu nagle coś się oberwało i spod maski wydobywa
się sportowy dźwięk jakiejś wyścigowej Yamahy . Czy wystarczy pospawać i będzie się trzymać
czy jest do wymiany(połączenie kolektora wydechowego z rurą od recyrkulacji spalin)?Lepiej wymienić i mieć pewność że będzie <img src="/images/graemlins/OK.GIF" alt="" />
-
Chcesz, to stworzę dla Ciebie sprzęgła valeo oraz valeo i sprzęgła valeo za pośrednią cenę
Podjadę do DJ-PARTS i kupię za 125zł i zarobię parę złoty. Info na PrivTeż kupowałem niektóre podzespoły w tym sklepie. Ciekawostką są zamienniki np filtr oleju 9zł <img src="/images/graemlins/biglaugh_.gif" alt="" />, a oryginał bodaj 13zł...
-
Czy wystarczy pospawać i będzie się trzymać
czy jest do wymiany(połączenie kolektora wydechowego z rurą od recyrkulacji spalin)?Ta urwana rurka łączy zawór powietrza dodatkowego z kolektorem wydechowym (przed katalizatorem),
doprowadzając powietrze,co ułatwia spalanie niedopalonych resztek pozostałych w spalinach a tym samym zapobiega zniszczeniu katalizatora. -
Brat kupował na allegro sprzęgło do Ibizy 1,6 Valeo dużo taniej niż w sklepie. Sprzedawca doradził mu konkretny typ i było dobre, podczas gdy w serwisie poprzedniemu właścicielowi założyli tarcze sprzęgłową mniejszą i dlatego tak szybko padła. Co do tej rurki bez sensu kupować nową za spora kaskę. Wystarczy podłożyć blaszkę i zaślepić ten otwór a rurkę pospawać dla lepszego wyglądu.
-
Wystarczy podłożyć blaszkę i zaślepić ten otwór a rurkę pospawać dla lepszego wyglądu.
A co wtedy z katalizatorem ?
-
A co wtedy z katalizatorem ?
W trzeciaku jest napisane "Trwałość katalizatora przy prawidłowej eksploatacji jest przewidziana na okres odpowiadający przegiegowi 80 000 km". Więc jeśli samochód ma już wyrobione 150% normy to już działalność katalizatora powinna być skończona, lecz mimo wszystko szkoda tak "dobijać" katalizator.
-
W trzeciaku jest napisane "Trwałość katalizatora przy prawidłowej eksploatacji jest przewidziana
na okres odpowiadający przegiegowi 80 000 km". Więc jeśli samochód ma już wyrobione 150%
normy to już działalność katalizatora powinna być skończona, lecz mimo wszystko szkoda tak
"dobijać" katalizator.Zna ktos objawy zuzytego katalizatora?
-
Zna ktos objawy zuzytego katalizatora?
Mnie się zdawało że jest to lekkie dzwonienie w tłumiku i niespełnianie funkcji do których jest katalizator - zamiana trujących gazów w neutralne.
-
Mnie się zdawało że jest to lekkie dzwonienie w tłumiku i niespełnianie funkcji do których jest
katalizator - zamiana trujących gazów w neutralne.Potwierdzam- dzwonienie w tlumiku, a dokladniej rzecz ujmujac w rurze przed pierwszym tlumikiem- sluchac jakby "walaly" sie tam sporych rozmiarow opilki metalowe. Pomimo malego przebiegu- 49kkm moj katalizator juz daje takie oznaki wiec chyba po nim ;(
-
Potwierdzam- dzwonienie w tlumiku, a dokladniej rzecz ujmujac w rurze przed pierwszym tlumikiem-
sluchac jakby "walaly" sie tam sporych rozmiarow opilki metalowe. Pomimo malego przebiegu-
49kkm moj katalizator juz daje takie oznaki wiec chyba po nim ;(watpie, ze to jest to. Dzwonic moze rdza z tlumika <img src="/images/graemlins/hehe_.gif" alt="" /> no chyba ze macie na mysli dzwonienie rozsypanego katalizatora, ktory zostal wydmuchany do tlumika <img src="/images/graemlins/zakrecony.gif" alt="" />
-
watpie, ze to jest to. Dzwonic moze rdza z tlumika no chyba ze macie na mysli dzwonienie
rozsypanego katalizatora, ktory zostal wydmuchany do tlumikaBardziej mi sie wydaje ze to odglos fragmentow katalizatora- rdza obija sie w rurze troche bardziej glucho, zwlaszcza gdy zostanie nawilzona przez pare wodna- to takie moje i kolegi z matizem obserwacje, a w zasadzie wrazenia sluchowe z osluchiwania autka z rdza ( bez katalizatora- matiz ) i autka z katalizatorem- moj bolid.
-
A posiadają oni części do innych aut?? Generalnie to mówię tu o Oplu, bo takież również posiadam <img src="/images/graemlins/smile.gif" alt="" /> A możliwe, że jakbym był w potrzebie części zamiennych to mogło by mi się bardziej opłacić dołożyć na przesyłkę niż kupić na miejscu.
-
Bardziej mi sie wydaje ze to odglos fragmentow katalizatora- rdza obija sie w rurze troche
bardziej glucho, zwlaszcza gdy zostanie nawilzona przez pare wodna- to takie moje i kolegi
z matizem obserwacje, a w zasadzie wrazenia sluchowe z osluchiwania autka z rdza ( bez
katalizatora- matiz ) i autka z katalizatorem- moj bolid.Pozostaje tylko rozebrac katalizator i zobaczyc w jakim stanie jest wklad.
-
Zna ktos objawy zuzytego katalizatora
Pierwszym niepokojącym objawem jest zachamowanie przelotu gazów a tym samym brak całkowitego opróżniania silnika ze spalin(co ma wpływ i na właściwe napełnianie mieszanką paliwowa).Kierowca może to odczuć jako zmniejszenie mocy,zwiększone zużycie paliwa,częstsze niż normalnie zanieczyszczanie zaworów PCV i EGR,pogorszenie kultury pracy silnika itp.O ekologii nie ma nawet co wspominać.
-
Zna ktos objawy zuzytego katalizatora?
brzęcząca ceramika w środkowym tłumiku :-)
-
Co do odkręcania śrub to gratuluje daewoo przykręcania "na klej". Co do samego zdejmowania skrzyni obyło się bez demontażu stabilizatora(ale żeby założyć skrzynię to trzeba zdjąć go), któregokolwiek z wahaczy(odkręcone zostało TYLKO połączenie z amortyzatorem i TYLKO lewego koła), rury wydechowej(do odkręcenia tej śruby wystarczy oczkowy klucz 12 lub 14 - nie pamiętam)i prawej półosi(koła skręcone w prawo i skrzynia oddaliła się "wystarczająco" żeby zdjąć sprzęgło).
Niestety diagnoza jest taka, że wałek sprzęgłowy ze skrzyni biegów zarzygał sprzęgło, przez co się ślizgało. Skrzynia została całkowicie wyjęta. Poprzedni właściciel "powiedział" że wymienił olej w skrzyni, ale korka spustowego nie dało się odkręcić, narzędzie się obrobiło i żadne przedłużki nie pomogły. Byliśmy u znajomego mechanika i powiedział, że poprzedni właściciel wlał pewnie przez czujnik cofania czy inny otwór litr oleju i się cieszył że olej "wymieniony". I moje pytanie:
Ponieważ skrzynia jest raczej "nierozbieralna", czy po wlaniu jakiegoś, może gęstszego oleju do poziomu gdzie to powinno być załatwi sprawę, czy nadal będzie leciał olej z wałka? Po drugie, jaki polecalibyście olej, czytałem na tym forum że hipol jest za gęsty i nie da się na nim zimą jeździć, ale może do tego celu by się nadał? -
Ponieważ skrzynia jest raczej "nierozbieralna", czy po wlaniu jakiegoś, może
gęstszego oleju do poziomu gdzie to powinno być załatwi sprawę, czy
nadal będzie leciał olej z wałka? Po drugie, jaki polecalibyście olej,
czytałem na tym forum że hipol jest za gęsty i nie da się na nim zimą
jeździć, ale może do tego celu by się nadał?To dziwne, że nie udało się odkręcić korka spustowego. Przecież tam jest "kwadrat", trudno obrobić taki klucz.
Jak rozumiem, pytasz, czy w Twojej sytuacji wkładać skrzynię z uszkodzonym pierścieniem uszczelniającym (tam jest chyba simmering) i lać gęsty olej? Nie robiłem tego nigdy, ale moim zdaniem wkładanie skrzyni bez wymiany uszczelniacza mija się z celem. Szkoda pracy i kasy, bo niedługo znów sprzęgło będzie zaolejone. Wystarczy, że nawet gęsty olej rozgrzeje się mocno i już może być zdolny do wydostania się na zewnątrz. Poza tym uszkodzenie uszczelniacza będzie się pogłębiało - i znów szlag trafi sprzęgło.
Ja za wszelką cenę wymieniałbym ten simmering. Bez tego są nikłe szanse, by nowe sprzęgło pracowało tak, jak trzeba. -
Ponieważ skrzynia jest raczej "nierozbieralna",
Jeżeli skrzynia jest wymontowana to wystarczy wymienić simering wałka sprzęglowego 32x47x6 oraz awaryjnie spuścić olej(stary)po odkręceniu pokrywy bocznej(tej przykręconej na trzy śruby),przez którą uzyskuje się dostęp do śruby jarzma mechanizmu zmiany biegów(od strony lewego koła).
A co do oleju to warto zalać do skrzyni porządny olej(syntetyczny,np.SMX 75W-85). -
Jeżeli skrzynia jest wymontowana to wystarczy wymienić simering wałka sprzęglowego 32x47x6 oraz
awaryjnie spuścić olej(stary)po odkręceniu pokrywy bocznej(tej przykręconej na trzy
śruby),przez którą uzyskuje się dostęp do śruby jarzma mechanizmu zmiany biegów(od strony
lewego koła).
A co do oleju to warto zalać do skrzyni porządny olej(syntetyczny,np.SMX 75W-85).Tylko że wymiana uszczelniacza wiąże się z całkowitym rozebraniem skrzyni a bez specjalistycznych narzędzi i umiejętności jest to niemożliwe(m. in. przez łożyska igiełkowe - wyjąć można ale złożyć się nie da). Natomiast kupno używanej wiąże się z wielką loterią.