Navigation

    zlosniki.pl
    • Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups
    • Search

    brak ładowania tico - skończył się alternator

    DAEWOO TICO - forum KlubTico
    4
    5
    43
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • H
      horn9 last edited by

      Witam.
      W moim tico ostatnio doszło do awarii. Podczas jazdy wszystko zaczęło się wyłączać, począwszy od radia, zegarka, itd. Na szczęście autem dojechał do domu.
      Jak się okazało na akumulatorze nie było ładowania, sprawdziłem napięcie bezpośrednio na alternatorze, to samo. Co istotne po przekręceniu zapłonu nie świeci się w ogóle lampa od ładowania. Podejrzewam, że skończyły się szczotki (od nowości nie wymieniane).
      Zacząłem demontaż alternatora, udało się odkręcić wszystkie śruby (górną regulacyjną i dwie dolne "zawiasowe") oraz odpiąć przewody. Niestety nie mogę wyjąć alternatora z łapy, mimo, że alternatorem mogę już teraz z łatwością obracać wokół "zawiasu".
      Podejrzewam, że jedna z tulei w łapie alternatora została wciśnięta za głęboko i teraz jest problem z jego wyjęciem.
      Czy ktoś miał takie problem? Jakieś rady?

      L H 2 Replies Last reply Reply Quote 0
      • L
        likaon @horn9 last edited by

        @horn9 mam pewien pomysł. Jeżeli wiadomo, w którą stronę wysunęła się tulejka, to próbowałbym podejść od drugiej strony i uderzyć czymś, co ma kształt stożka i podczas wprowadzania w otwór zaprze się o tuleję, wtedy tylko stuknąć i gotowe. Wadą planu jest, że tuleja może być miękka i specznieje zamiast przesunąć się w gnieździe.

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • T
          tom83ek last edited by

          Parę razy demontowałem alternator i nie miałem nigdy problemów z wyciągnięciem go po odkręceniu śrub.
          Jedynie wyjście chyba tak jak pisał @likaon - próba wysunięcia tulejki od drugiej strony jeśli wiadomo która blokuje...

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • T
            TADEUSZ MALINKA last edited by

            Może ta prowadnica przeszkadza to odkręć

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • H
              horn9 @horn9 last edited by

              Alternator udało się wymontować.
              Tak jak pisałem wcześniej demontaż był utrudniony bo w tylnym uchu obudowy alternatora jest tulejka która przesunęła się w kierunku wspornika silnika.
              Demontaż się udał poprzez kilkukrotne uderzenie w łapę alternatora 1kg młotkiem przez rurkę. Oczywiście bez kanału byłoby to niemożliwe.

              Co istotne żeby wyjąć alternator trzeba odkręcić wspornik górny alternatora (ten z regulacją naciągu), po tym zabiegu alternator można wyjąć od góry.

              Głównym powodem awarii alternatora okazała się usterka ryglera, co skutkowało totalnym brakiem ładowania i nie świeceniem się kontrolki ładowania po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłonu.

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • 1 / 1
              • First post
                Last post