Navigation

    zlosniki.pl
    • Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups
    • Search

    Renault Clio III 2008r. 1.2 16V 75KM

    MOTOMANIA... i nie tylko
    7
    54
    476
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • T
      tom83ek last edited by

      Byłem ostatnio na przeglądzie okresowym Clio i widać różnicę w sile hamowania po zeszłorocznej wymianie zacisków z tłokami.
      Od jakiegoś czasu biorę wydruki z komputera, dzięki temu mogę sobie porównać wyniki.

      W zeszłym roku przed wymianą zacisków hamulcowych:
      5ab0abc2-b2ac-4b65-9bd6-c2090e2f194f-obraz.png

      Teraz (9 miesięcy po wymianie zacisków z nowymi tłoczkami)
      748a0b84-cd62-4d93-91de-72ba80e22567-obraz.png

      1 Reply Last reply Reply Quote 1
      • T
        tom83ek last edited by tom83ek

        W dniu wczorajszym uszkodził się fabryczny alternator Valeo
        Żona podczas jazdy zauważyła świecącą kontrolkę ładowania. Po odebraniu córki z przedszkola i zapaleniu samochodu kontrolka nie świeciła się. Jednak w domu gdy zapaliłem samochód i chciałem pomierzyć napięcia do kontrolka świeciła już się cały czas.
        Napięcie na alternatorze takie same jak na akumulatorze: 12,3V :(
        Będę chciał regenerować alternator, tym bardziej że nowy kosztuje od 600zł.

        leo BPX33 2 Replies Last reply Reply Quote 0
        • leo
          leo Admin @tom83ek last edited by

          @tom83ek No, to cena niemała. Ciekawe, co padło... Pewnie cały mostek diodowy i przy okazji szczotki będą do wymiany. Gorzej, jeśli stojan uszkodzony...

          Myślenie ma przyszłość... choć nieprzyzwyczajonym szkodzi. ;-)

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • BPX33
            BPX33 @tom83ek last edited by

            @tom83ek ostatnio sąsiad dał mi wizytówkę do firmy handlującej alternatorami i rozrusznikami (zarówno nowymi, jak i regenerowanymi) i mówił, że udało mu się kupić bardzo tanio fabrycznie nowy rozrusznik wraz z wysyłką. Ja nie sprawdzałem, ale on bardzo chwalił. ;)

            Tu masz dane kontaktowe:
            AUTO - STARTER
            Jaszkówka 8a
            57-300 Kłodzko
            tel. (74) 867-16-45
            tel. kom. 691-892-773

            Dam lajka za dislajka!

            1 Reply Last reply Reply Quote 2
            • T
              tom83ek last edited by

              @BPX33 dzięki za namiary, może kiedyś się przyda :)
              Byłem już umówiony ze znajomym z pracy więc dzisiaj jak tylko przyszedł mi komplet nasadek torx do odkręcenia rolki napinacza paska osprzętu to zabrałem się za prace.
              By zdemontować alternator, trzeba było najpierw ściągnąć cały kolektor dolotowy.
              Zmartwił mnie fakt, że pokrywa zaworów, którą już wymieniałem dwa lata temu łącznie z uszczelniaczami gniazd na świece znowu przecieka :(

              Renault z tymi plastikowymi pokrywami się kompletnie nie popisało. Jak nie cieknie z pod pokrywy, to z tych uszczelniaczy gniazd...

              Oczyściłem te uszczelniacze z oleju, odchyliłem trochę gumowe wargi i zaaplikowałem niewielką ilość masy uszczelniającej Victor Reinz. Może pomoże a jak nie, to będę musiał zdemontować kiedyś tą pokrywę....:(

              Alternator zawiozłem do znajomego i dostałem już info, że mogę odbierać. Skończyło się na szczotkach i wymianie łożysk...:)
              Jutro odbieram alternator i zabieram się za składanie.

              d279a5ce-5167-4667-8834-4a812fb7b467-obraz.png

              leo 1 Reply Last reply Reply Quote 1
              • leo
                leo Admin @tom83ek last edited by

                @tom83ek napisał w Renault Clio III 2008r. 1.2 16V 75KM:

                Alternator zawiozłem do znajomego i dostałem już info, że mogę odbierać. Skończyło się na szczotkach i wymianie łożysk...:)

                Eee, to nawet dużych kosztów zapewne nie było. Udało się. ;-)
                Ile km przebiegu ma Twój silnik?

                Myślenie ma przyszłość... choć nieprzyzwyczajonym szkodzi. ;-)

                T 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • T
                  tom83ek @leo last edited by

                  @leo
                  Silnik ma przejechane 175 000 km
                  W alternatorze znajomy wymienił oprócz szczotek i łożysk dodatkowo ślizgi.
                  Kosztowało mnie to 150zł.
                  Wyczyściłem dodatkowo przepustnicę bo miałem ją na wierzchu i 70 000 zrobiłem od ostatniego jej czyszczenia.
                  Wszystko dzisiaj poskładałem i auto zapaliło bez przeszkód.

                  Zmartwił mnie poważnie kolor płynu chłodniczego, który z głupot postanowiłem odessać ze zbiorniczka i zalać resztą świeżego, który mi został po zeszłorocznej wymianie podczas robienia rozrządu z pompą wody.
                  W płynie jak dla mnie ewidentnie jest olej :(
                  To, że oleju mi ubywa to wiem ale dodatkowo od roku ubyło 200ml płynu chłodniczego.

                  Czeka mnie chyba kolejny wydatek i to spory tym razem. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że głowica była już ściągana i robiona 6lat temu jak pękł pasek rozrządu. Od tamtego remontu zrobiłem 50 000 km i znowu wszystko wskazuje, że będzie trzeba ponownie głowice ściągać.

                  Albo te auto jest tak pechowe dla mnie, albo trafiam na partaczy.... innego wytłumaczenia nie ma.
                  Tym razem chyba pojadę już do serwisu, który specjalizuje się w "francuzach". Raz u nich już byłem i trafnie zdiagnozowali wyciek oleju ze szpilek kolektora wydechowego, tylko będę musiał porządnie kieszenią potrząsnąć...

                  Alternator na swoim miejscu
                  cc7a865c-8115-4937-8c41-1cb8a9dbd168-obraz.png

                  Przepustnica przed czyszczeniem
                  b5039baf-41ef-4493-b813-cebdd0b5728c-obraz.png

                  Przepustnica po czyszczeniu
                  5c69188d-1b93-4686-96ab-5a171be521e6-obraz.png

                  Dolot po zamontowaniu
                  e524d6df-0707-4227-80a2-c5eeba01f4eb-obraz.png

                  A tak wygląda płyn chłodniczy rok po wymianie (powinien być różowy):
                  0aa8e930-e162-4947-b85e-60f697b57685-obraz.png

                  pacior 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • pacior
                    pacior Moderator @tom83ek last edited by

                    @tom83ek sporo tego oleju w płynie 🙁
                    Jak na ten przebieg to wyjątkowo pechowy egzemplarz posiadasz

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • T
                      tom83ek last edited by

                      Dwa miesiące temu byłem na sprawdzeniu kompresji i było po 12,5 na cylinder więc nie najgorzej...

                      Najchętniej to bym kupił używany silnik tylko trafienie na sprawną jednostkę to też jest loteria....

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • T
                        tom83ek last edited by

                        Mam jeszcze plan przepłukać układ chłodzenia zwykłą wodą destylowaną 2 razy i zobaczę wtedy.

                        pacior 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • pacior
                          pacior Moderator @tom83ek last edited by

                          @tom83ek ja bym jeszcze termostat wyjął jeżeli jest dobry dostęp.

                          T 1 Reply Last reply Reply Quote 2
                          • T
                            tom83ek @pacior last edited by

                            @pacior
                            Dostęp do termostatu nie jest tragiczny, może faktycznie go zdemontuję przed wlaniem świeżego płynu, tak by wyleciało wszystko z układu chłodzenia.

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • T
                              TADEUSZ MALINKA last edited by

                              jak postoi ten pojemnik 24 godz w spokoju to olej powinien być na górze -woda na dole , chyba że ten płyn chłodniczy ma takie właściwości co miesza , tu jakaś rdza występuje

                              leo 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • leo
                                leo Admin @TADEUSZ MALINKA last edited by leo

                                Pacior ma rację, dobrze jest wyjąć termostat na czas płukania i dobrze go wymyć przed włożeniem.

                                @tadeusz-malinka napisał w Renault Clio III 2008r. 1.2 16V 75KM:

                                tu jakaś rdza występuje

                                Też się zastanawiałem nad tym dziwnym, jednolitym kolorem. To chyba raczej jakieś wypłukane osady z układu. Niemożliwe, żeby płyn tak skutecznie wymieszał się z olejem.
                                Miałem podobnie przy wymianie płynu w PMie. Pacior zalewał wcześniej K2 Kuler G11, który ma żywy kolor, a ja po 3 latach i 32 kkm spuściłem dosłownie czarny jak smoła płyn... Oleju tam raczej nie było - nosem nie wyczułem, tłuste plamy nie pływały:
                                KLIK

                                A propos Clio - wczoraj koleżance wymieniałem żarówkę H7 od światła mijania lewego. Pół roku temu zmieniałem jej też H7, ale prawego - straszny dostęp, pokaleczyłem łapy, grzebałem się ze 2 godziny. W lewym reflektorze też słabo z dojściem, ale przynajmniej ostrych krawędzi nie ma; zajęło mi to pół godziny (łącznie z tradycyjnym zgubieniem i odnalezieniem sprężynki :-D ).

                                Myślenie ma przyszłość... choć nieprzyzwyczajonym szkodzi. ;-)

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • 1
                                • 2
                                • 3
                                • 3 / 3
                                • First post
                                  Last post