Akumulator Bosch ma 8 lat



  • Oglądałem na You Tube jak dolać wodę destylowaną do akumulatora który jest hermetycznie zamknięty , chyba bedę tak robił - bo ładowałem ale teraz mało jezdzę i nie trzyma - widziałem jak się nawierca otwory a potem się uszczelnia



  • @TADEUSZ-MALINKA
    A co z wiórami z plastiku po wierceniu - zostają w elektrolicie?



  • Rozwiercić to jeszcze jest w miarę łatwo, można zastosować ewentualnie odkurzacz by zniwelować wpadnięcie plastiku do elektrolitu. Gorzej potem te otwory uszczelnić według mnie...

    Mój 8 letni Bosch też jest bezobsługowy, jednak udało mi się podejrzeć poziom elektrolitu. Do obudowy akumulatora przykładałem dość mocną wąską latarkę w ciemności i zobaczyłem jaki jest poziom elektrolitu we wszystkich celach - było tylko troszkę poniżej max.
    Może Tobie też się uda tak sprawdzić poziom - spróbuj :)





  • Jak widzę to lepiej robić to przynajmniej w dwie osoby. Tylko jak sprawdzić poziom bez wiercenia jak obudowa jest czarna jak w aku mojej Merivy. Tu najmocniejsza latarka nie wystarczy. A wiercić aby sprawdzić nawet jedną dziurkę ma sens ?



  • Właśnie to dzisiaj zrobiłem sam , bo to łatwa praca - użyłem do tego szpikulca z noża monterskiego i nim z łatwością nawierciłem 6 otworów w oczkach które widać po zdjęciu foli opisu akumulatora . Potem rozwierciłem wiertłem 5 mm . Z kawałeczka 10 cm wężyka igielitowego zrobiłem taką pipetę , którą włożyłem do otworu wywierconego w aku do końca czyli do płyt - z drugiej strony zatkałem palcem i podniosłem -w pipecie był poziom elektrolitu . Przy klemie + było najmniej .Potem ten wężyk dołączyłem do aerometru i dolałem wody destylowanej do wszystkich cel . Następnie aerometrem z tym wężykiem zmierzyłem gęstość elektrolitu . Wszystkie otwory zaślepiłem silikonem temperaturowym czerwonym ( bo taki miałem ) . Jutro będę ładował



  • @Jaco napisał w Akumulator Bosch ma 8 lat:

    Tylko jak sprawdzić poziom bez wiercenia jak obudowa jest czarna jak w aku mojej Merivy.

    Masz rację, w przypadku obudowy czarnej może być problem, Bosch na szczęście miał obudowę białą i mogłem sprawdzić tą metodą.

    Dlatego też ostatnio (rok temu) jak kupowałem już akumulator do Tico to warunkiem koniecznym przy zakupie był dostęp do korków.


  • Admin

    Ja nie wiem, czy jest sens wiercić te otwory. Ja próbowałbym zdjąć wieko, które prawdopodobnie ma od spodu wytłoczone 6 korków przykrywających poszczególne cele.
    Oczywiście najlepiej byłoby sprawdzić to na starym egzemplarzu akumulatora idącego na złom. Jednak moim zdaniem tak to jest rozwiązane: 6 korków przymocowanych do wspólnego wieka, które jest mocno osadzone na obudowie.
    Może też być tak, że różne modele akumulatorów mają różne rozwiązania. Ale niekoniecznie.


Log in to reply