Opel Meriva 1.4 16V Twinport



  • @leo napisał w Opel Meriva 1.4 16V Twinport:

    BTW Łożysko wygląda na zardzewiałe na osłonie... Tak jest?

    To jest plastikowa osłona w takim kolorze.


  • Admin

    @Jaco Aha, no to OK. Gdyby to była rdza, trzeba byłoby na gwałt szukać, skąd wilgoć się tu dostaje - a nie powinna. No i byłoby wiadomo, dlaczego łożysko padło. :-F



  • @leo teraz mam metalową rolkę napinacza i ona też jest z dwóch części czyli tu również lożysko musi mieć zaparcie aby samo w rolce się nie obróciło. A rolka jest w trzech miejscach znitowana.

    Taka mam text alternatywny



  • @leo jak kupowałem Merivę to świeciła się Inspekcja . Po wymianie oleju skasowałem ją. Dziś się zaświeciła czyli wychodzi na to że tu jest zaprogramowana na 9 tyś km. Oczywiście skasowałem jak poprzednio. Zobaczymy przy jakim przebiegu znów się pojawi.


  • Admin

    @Jaco Moim zdaniem, jak pisałem - dziwnie często.
    Ile silnik żre oleju między tymi wymianami co 9 kkm?
    A, i już dawno miałem zapytać: mierzyłeś spalanie?



  • @leo z powodu cieknacego symeringu trudno by bylo okrescic zjadanie oleju ale nawet przy tym wycieku zjadania nie zuwazylem od wymiany do wymiany. Co do spalania to tak jak w ksiazce. Jakies 5.8 do 7l.



  • @leo napisał w Opel Meriva 1.4 16V Twinport:

    @Jaco Moim zdaniem, jak pisałem - dziwnie często.

    Z tego co mi wiadomo to w systemie można zmieniać interwały powiadomień?



  • Mnie to nie przeszkadza. Autu myślę że też nie zaszkodzi częstsza wymiana oleju.



  • Tak tylko jako ciekawostkę podam przykład z wczorajszego spota Saabów u mnie w mieście. W silniku 2.0T (moc w tych silnikach była od 150KM do 210KM). Większość użytkowników stara się zmieniać olej co 12 tys. Są i tacy co zmieniają co 8tys. lub co 15tys., i robili już po 2 razy tubo i inne pierdy, a w egzemplarzu, który był sprowadzony ze Szwajcarii, od nowości do końca serwisowany w Saabie potem Oplu, olej był zmieniany co 30 tys. km. I silnik jest zdrowy, trzyma moc, sprężanie na wszystkich 4 cylindrach jest równe, turbo od nowości to samo (przebieg powyżej 240 tys. km.). I bądź tu człowieku mądry i pisz wiersze.
    Absolutnie nie jestem zwolennikiem interwałów 30 tys. pomiędzy wymianami oleju, ale jak widać silnik silnikowi nie równy i olej może nie mieć nic do rzeczy.



  • @Gooral jak mialem malucha to jezdzilem na mineralnym lotos. Olej byl tak tani ze co pol roku mozna bylo wymieniac. Silnik nie bral ani grama. Ale kultura pracy silnika zawsze byla lepsza po wymianie.


Log in to reply