Co dziś dłubałem w tico? (2020)



  • Wymiana świec w Tico
    Denso W16TT wytrzymały 35000km. Silnik pracował normalnie ale profilaktycznie wymieniłem na nowe.
    dbe0553c-ebf4-44da-8e51-e6909d39bf3f-obraz.png



  • @tom83ek
    Od ostatniej wymiany świec przejechałem ponad 50 tyś km. Oczywiście sprawdzałem szczelinę i czyściłem szczotką drucianą elektrody z nagaru. Jakoś nie zauważyłem wyraźnego pogorszenia pracy silnika, ale producenci zalecają wymianę co ok 20 tyś km bo z upływem czasu zmienia się ciepłota świecy itd. W sumie świece nie są drogie więc częsta ich wymiana wiele nie kosztuje i na pewno nie zaszkodzi.



  • Przesmarowałem pierścień ślizgowy kierownicy. Ostatnio słychać było wyraźnie jak styk przełącznika zespolonego "szura" po pierścieniu ślizgowym kierownicy. Najprawdopodobniej w gorące upalne dni spłynęła resztka smaru.

    DSCN0082.JPG

    DSCN0081.JPG



  • Przejechałem kolejne 10 000km tak więc czas na serwis olejowy

    Dzisiaj wymieniłem olej i filtry. Ponownie wlałem:
    cd22ab99-de55-4723-b489-9b06257977c3-obraz.png

    W dodatku zacząłem wymieniać tulejki w drążku zmiany biegów oraz wyciągnąłem roczny akumulator do domu w celu podładowania.
    Okazało się że w temperaturze pokojowej miał gęstość 1,25 więc podładuję go tyle ile da rady ładowarka CTEK (szkoda, że jeszcze kulon nie dojechał) :)

    Jutro chciałbym skończyć zabawę z tulejkami drążka zmiany biegów.



  • W dniu dzisiejszym zakończyłem prace przy Tico.
    Tulejki drążka zmiany biegów wymieniłem wszystkie przy jednej okazji. Największe luzy były na tulejkach składających się z 2 części (tulejki wewnętrznej i zewnętrznej.)
    8d033952-c0c4-40ba-b06d-6852f976e3d1-obraz.png
    Na pozostałych tulejkach jakiegoś większego luzu nie było.
    Cały zestaw tulejek był od nowości i wytrzymał 156 000km.

    Przy parkowaniu odczułem wyraźną poprawę przy wrzucaniu biegów.

    Ponadto zrobiłem mały przegląd antykorozyjny i zabezpieczyłem parę znalezionych ognisk korozji środkiem przeznaczonym do podwozi RUST STOP B. Środek jest bardzo gęsty, ma konsystencję przypominający galaretę.
    W zeszłym roku użyłem tego środka pierwszy raz na ogniska korozji przy tylnych wahaczach (ogniska zostały tylko oczyszczone z powierzchownej rdzy) i zdziwiłem się pozytywne gdy teraz te ogniska wyglądały tak samo a mimo wszystko był na nich jeszcze Rust Stop

    7d9fe85e-fa45-4074-ae48-510d61a58f1e-obraz.png



  • Wymieniłem dźwigienkę przełączania świateł przełącznika zespolonego. Dźwigienka pękła u podstawy przy załączaniu świateł przy czym nie wywierałem na nią jakiejś nadmiernej siły. To już drugi taki przypadek w ciągu kilku lat. Tym razem pękła jak był mróz ok -10 C gdy tworzywo jest bardziej kruche.

    DSCN0499.JPG



  • @ryszard U mnie także był taki przypadek. Z tego co pamiętam, skleiłem ją, dodając kawałek rurki dla wzmocnienia. I problem już się nie powtórzył.



  • @Szarik
    Ja miałem drugi przełącznik zespolony, w którym uszkodzona była płytka elektryczna a sprawne były dźwigienki. Przełożyłem więc dźwigienkę załączania świateł.
    Z tą nakładką (tulejką) to był dobry pomysł bo wzmocniła ona słabe miejsce tej dźwigienki.



  • Wczoraj zajrzałem do przednich hamulców ponieważ brzegi (od wewnątrz i na zewnątrz) tarczy hamulcowej były pokryte grubszą warstwą rdzy. Klocki przy brzegach wykazywały również większe zużycie.

    Przeszlifowałem trochę klocki na papierze ściernym by je wyrównać, a tarcze hamulcowe przy brzegach zebrałem delikatnie pilnikiem by zniwelować powstały rant.

    Ponadto wyczyściłem śruby pływające dając do środka nowego smaru, a na wyczyszczone sprężynki klocków dałem pierwszy raz w życiu smar rekomendowany przez ATE na tego typu miejsca.
    f2d8d99c-64e7-4128-8cc0-fb401b1b1711-obraz.png

    Rozruszałem jeszcze trochę tłoczki w zaciskach.

    Po tych czynnościach zobaczę jak będą wyglądały tarcze na wiosnę (czy powierzchnia ścierania klocka się zwiększy)
    Jeśli obecne zabiegi nie pomogą to wymienię tarcze, zaciski z nowymi tłokami i klocki. Aktualnie tarcze mają przejechane 100 000km i są grubości 8,8mm - minimalna grubość 8mm.
    Klocki Fomar przejechały 40 000km i pomalutku będą się kończyły - mają jeszcze mniej więcej 3mm grubości.


  • Admin

    @tom83ek A jaki smar dałeś na prowadnice?



  • @leo napisał w Co dziś dłubałem w tico? (2020):

    @tom83ek A jaki smar dałeś na prowadnice?

    Do śrub pływających od dawna stosuję smar stosowany do przegubów:
    eef89eee-8a6e-4683-96cf-05424122f12c-obraz.png
    "To wyjątkowy smar zawierający w swojej strukturze syntetyczny uszlachetniacz metalu oraz dwusiarczek molibdenu MoS2. Został opracowany w laboratoriach wojskowych zgodnie z normami technologii militarnej. Znajdujący się w smarze MOTOR-LIFE 6, wiąże się na poziomie molekularnym z metalem i uszlachetnia go. Tworzy super trwałą i odporną na działanie wysokich obciążeń mechanicznych warstwę smarną. Smar zmniejsza tarcie do minimum, zwiększa odporność na ścieranie, wydłuża żywotność i zabezpiecza elementy. Posiada wysoką odporność na wymywanie i znakomitą przyczepność."


Log in to reply