Co dziś dłubałem w tico? (2020)



  • Wymiana świec w Tico
    Denso W16TT wytrzymały 35000km. Silnik pracował normalnie ale profilaktycznie wymieniłem na nowe.
    dbe0553c-ebf4-44da-8e51-e6909d39bf3f-obraz.png



  • @tom83ek
    Od ostatniej wymiany świec przejechałem ponad 50 tyś km. Oczywiście sprawdzałem szczelinę i czyściłem szczotką drucianą elektrody z nagaru. Jakoś nie zauważyłem wyraźnego pogorszenia pracy silnika, ale producenci zalecają wymianę co ok 20 tyś km bo z upływem czasu zmienia się ciepłota świecy itd. W sumie świece nie są drogie więc częsta ich wymiana wiele nie kosztuje i na pewno nie zaszkodzi.



  • Przesmarowałem pierścień ślizgowy kierownicy. Ostatnio słychać było wyraźnie jak styk przełącznika zespolonego "szura" po pierścieniu ślizgowym kierownicy. Najprawdopodobniej w gorące upalne dni spłynęła resztka smaru.

    DSCN0082.JPG

    DSCN0081.JPG



  • Przejechałem kolejne 10 000km tak więc czas na serwis olejowy

    Dzisiaj wymieniłem olej i filtry. Ponownie wlałem:
    cd22ab99-de55-4723-b489-9b06257977c3-obraz.png

    W dodatku zacząłem wymieniać tulejki w drążku zmiany biegów oraz wyciągnąłem roczny akumulator do domu w celu podładowania.
    Okazało się że w temperaturze pokojowej miał gęstość 1,25 więc podładuję go tyle ile da rady ładowarka CTEK (szkoda, że jeszcze kulon nie dojechał) :)

    Jutro chciałbym skończyć zabawę z tulejkami drążka zmiany biegów.



  • W dniu dzisiejszym zakończyłem prace przy Tico.
    Tulejki drążka zmiany biegów wymieniłem wszystkie przy jednej okazji. Największe luzy były na tulejkach składających się z 2 części (tulejki wewnętrznej i zewnętrznej.)
    8d033952-c0c4-40ba-b06d-6852f976e3d1-obraz.png
    Na pozostałych tulejkach jakiegoś większego luzu nie było.
    Cały zestaw tulejek był od nowości i wytrzymał 156 000km.

    Przy parkowaniu odczułem wyraźną poprawę przy wrzucaniu biegów.

    Ponadto zrobiłem mały przegląd antykorozyjny i zabezpieczyłem parę znalezionych ognisk korozji środkiem przeznaczonym do podwozi RUST STOP B. Środek jest bardzo gęsty, ma konsystencję przypominający galaretę.
    W zeszłym roku użyłem tego środka pierwszy raz na ogniska korozji przy tylnych wahaczach (ogniska zostały tylko oczyszczone z powierzchownej rdzy) i zdziwiłem się pozytywne gdy teraz te ogniska wyglądały tak samo a mimo wszystko był na nich jeszcze Rust Stop

    7d9fe85e-fa45-4074-ae48-510d61a58f1e-obraz.png


Log in to reply