zlosniki.pl
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    • Szukaj

    Co dziś dłubałem w tico? (2020)

    DAEWOO TICO - forum KlubTico
    11
    150
    2502
    Załaduj więcej postów
    • Najpierw najstarsze
    • Najpierw najnowsze
    • Najwięcej głosów
    Odpowiedz
    • Odpowiedz, zakładając nowy temat
    Zaloguj się, aby odpowiedzieć
    Ten temat został usunięty. Mogą go zobaczyć tylko użytkownicy upoważnieni do zarządzania tematami.
    • leo
      leo Admin @tom83ek ostatnio edytowany przez

      @tom83ek Przekrój 5 mm kwadratowych czy średnica 5 mm?
      Tak czy siak, to faktycznie dobry kabel do ładowania. Pod warunkiem, że styki są OK.

      Myślenie ma przyszłość... choć nieprzyzwyczajonym szkodzi. ;-)

      T 1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 0
      • T
        tom83ek @leo ostatnio edytowany przez tom83ek

        @leo średnica kabla 5mm
        Już kupiłem porządny konektor oczkowy. W wolnej chwili zacisnę - zarobię na nowo końcówkę.
        d92c0f3c-6ae2-4bc4-89fd-508dda470a89-image.png

        T 1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 1
        • T
          TADEUSZ MALINKA @tom83ek ostatnio edytowany przez

          @tom83ek do kabli podaje się przekrój S w mm2, 5 mm2 nie produkują , podaję to nie ze złości ale żebyś wiedział

          leo 1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 1
          • leo
            leo Admin @TADEUSZ MALINKA ostatnio edytowany przez

            @TADEUSZ-MALINKA Zgadza się. Typowy szereg przewodów to (w mm2):
            1,5 - 2,5 - 4 - 6 - 10 - 16 - 25 - 35 - 50
            Ale spotyka się też różne inne przekroje, spoza tego typoszeregu - najczęściej jakieś kable z odzysku z najróżniejszych urządzeń. Mam w garażu parę starych kabelków z instalacji samolotowych, tam nie było mowy o typowych przekrojach. ;-)
            Jeśli Kolega ma zwykły przewód, to pewnie 6 mm2.

            Myślenie ma przyszłość... choć nieprzyzwyczajonym szkodzi. ;-)

            1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 1
            • S
              spinerr @tom83ek ostatnio edytowany przez

              @tom83ek
              6A mocy max to całkiem sporo. Jak się więcej urządzeń podepnie do tego typu wynalazku to ten bieda kabel z tyłu zapalniczki tak się grzeje, że aż mięknie. Warto sobie spojrzeć wtedy na napięcie. 1,5V potrafi bez problemu spaść na tych delikatesowych kabelkach.

              T 1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 1
              • T
                tom83ek @spinerr ostatnio edytowany przez

                @spinerr
                Do gniazda zapalniczki podłączam ładowarkę USB do której mam wpiętą na stałą kamerkę (pobierała około 0,4A) i czasami podłączam telefon do ładowania. Myślę, że do takiego poboru oryginalne kable z zapalniczki wystarczą.

                Masz rację, te oryginalne kabelki zasilające zapalniczkę są bardzo cienkie....:(

                1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 0
                • P
                  Piotrek9214 ostatnio edytowany przez

                  W moim Tico w sobotę kończy się przegląd, a nagromadziło mi się trochę rzeczy do ogarnięcia, także korzystając z wczorajszego i dzisiejszego wieczoru zabrałem się za wymianę / naprawę następujących elementów:

                  • wymieniłem oba przednie plastikowe nadkola, stare były przetarte w kilku miejscach, ponieważ Tico jeździło na różnych felgach i oponach w wielu rozmiarach, które niestety czasem przycierały. Nowe nadkola, mimo że tej samej firmy co stare są już o wiele gorzej wykonane, zaczynając od materiału a kończąc na dopasowaniu, trzeba troszkę kombinować
                  • wymieniłem przednie tarcze hamulcowe, klocki oraz tłoczki razem ze wszystkimi uszczelniaczami. W trakcie okazało się, że do przedniej lewej piasty dostała się woda i łożysko od strony tarczy było mocno zniszczone, lecz nie było tego wcale czuć podczas jazdy. Na szczęście udało mi się znaleźć w garażu zapasowy komplet łożysk
                  • wymieniłem gumowe tuleje stabilizatora w wahaczach i belce, niestety w trakcie przykręcania obejmy do belki zerwałem gwint wewnątrz, nagwintowałem na M12 i nowa śruba trzyma bez problemu
                  • wymieniłem świece zapłonowe, przewody wysokiego napięcia, zaworek PCV, filtr paliwa, jeden wężyk między pompą a gaźnikiem
                  • uszczelniłem bagnet oleju przy wejściu do miski
                  • wymieniłem olej w silniku wraz z filtrem
                  • wymieniłem linkę hamulca ręcznego, stara linka wymieniana jakieś 10 lat temu rozpadła się na kawałki, poprzednim razem wszystkie śruby potraktowałem dużą ilością smaru dzięki czemu wykręciły się bez problemu i po godzinie nowa linka była na miejscu. Z tego co pamiętam wtedy prawie wszystkie śruby mi się ukręciły i było sporo kombinowania żeby je wyciągnąć bez uszkodzenia gwintu
                  • wymieniłem płyn hamulcowy i odpowietrzyłem całość, wyregulowałem bębny, koła stoją dęba na 4-tym ząbku
                  • wymieniłem przednie żarówki pozycyjne i oświetlenia tablicy na W5W Tungsram o bielszej barwie
                  • inne drobne naprawy, czyszczenie i regulacje
                    Poniżej kilka zdjęć, niestety nie fotografowałem każdej czynności bo trochę brakowało mi na to czasu i zmęczenie po całym dniu w pracy też dawało w kość ;)
                    Screenshot_20230105-233239_Gallery.jpg
                    Screenshot_20230105-233259_Gallery.jpg
                    Screenshot_20230105-233225_Gallery.jpg
                    Screenshot_20230105-233215_Gallery.jpg
                    Screenshot_20230105-233144_Gallery.jpg
                    Screenshot_20230105-233137_Gallery.jpg
                  leo 1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 4
                  • leo
                    leo Admin @Piotrek9214 ostatnio edytowany przez leo

                    @Piotrek9214 Bardzo dużo udało Ci się zrobić, jak na dwa wieczory. :-)

                    A ja dziś skończyłem robić nową podstawę do akumulatora w PMie. Stary Exide wyzionął ducha, przyszedł więc czas na inny akumulator, zdecydowałem się na taki z "normalnymi" klemami.

                    Myślenie ma przyszłość... choć nieprzyzwyczajonym szkodzi. ;-)

                    P 1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 0
                    • P
                      Piotrek9214 @leo ostatnio edytowany przez

                      @leo zajęło mi to około 10 godzin, najdłużej zeszło z tłoczkami bo miałem sporo czyszczenia no i z nadkolami które musiałem dopasować z pomocą opalarki
                      Tico pozytywnie zaliczyło dziś przegląd techniczny :)

                      leo 1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 0
                      • leo
                        leo Admin @Piotrek9214 ostatnio edytowany przez

                        @Piotrek9214 Gratulacje. Wykonałeś kawał dobrej roboty, co potwierdził przegląd. :-)

                        Myślenie ma przyszłość... choć nieprzyzwyczajonym szkodzi. ;-)

                        1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 1
                        • 1
                        • 2
                        • 3
                        • 4
                        • 5
                        • 6
                        • 7
                        • 8
                        • 8 / 8
                        • Pierwszy post
                          Ostatni post