Co dziś dłubałem w tico? (2020)
-
@tom83ek Przekrój 5 mm kwadratowych czy średnica 5 mm?
Tak czy siak, to faktycznie dobry kabel do ładowania. Pod warunkiem, że styki są OK. -
@leo średnica kabla 5mm
Już kupiłem porządny konektor oczkowy. W wolnej chwili zacisnę - zarobię na nowo końcówkę.
-
@tom83ek do kabli podaje się przekrój S w mm2, 5 mm2 nie produkują , podaję to nie ze złości ale żebyś wiedział
-
@TADEUSZ-MALINKA Zgadza się. Typowy szereg przewodów to (w mm2):
1,5 - 2,5 - 4 - 6 - 10 - 16 - 25 - 35 - 50
Ale spotyka się też różne inne przekroje, spoza tego typoszeregu - najczęściej jakieś kable z odzysku z najróżniejszych urządzeń. Mam w garażu parę starych kabelków z instalacji samolotowych, tam nie było mowy o typowych przekrojach. ;-)
Jeśli Kolega ma zwykły przewód, to pewnie 6 mm2. -
@tom83ek
6A mocy max to całkiem sporo. Jak się więcej urządzeń podepnie do tego typu wynalazku to ten bieda kabel z tyłu zapalniczki tak się grzeje, że aż mięknie. Warto sobie spojrzeć wtedy na napięcie. 1,5V potrafi bez problemu spaść na tych delikatesowych kabelkach. -
@spinerr
Do gniazda zapalniczki podłączam ładowarkę USB do której mam wpiętą na stałą kamerkę (pobierała około 0,4A) i czasami podłączam telefon do ładowania. Myślę, że do takiego poboru oryginalne kable z zapalniczki wystarczą.Masz rację, te oryginalne kabelki zasilające zapalniczkę są bardzo cienkie....:(
-
W moim Tico w sobotę kończy się przegląd, a nagromadziło mi się trochę rzeczy do ogarnięcia, także korzystając z wczorajszego i dzisiejszego wieczoru zabrałem się za wymianę / naprawę następujących elementów:
- wymieniłem oba przednie plastikowe nadkola, stare były przetarte w kilku miejscach, ponieważ Tico jeździło na różnych felgach i oponach w wielu rozmiarach, które niestety czasem przycierały. Nowe nadkola, mimo że tej samej firmy co stare są już o wiele gorzej wykonane, zaczynając od materiału a kończąc na dopasowaniu, trzeba troszkę kombinować
- wymieniłem przednie tarcze hamulcowe, klocki oraz tłoczki razem ze wszystkimi uszczelniaczami. W trakcie okazało się, że do przedniej lewej piasty dostała się woda i łożysko od strony tarczy było mocno zniszczone, lecz nie było tego wcale czuć podczas jazdy. Na szczęście udało mi się znaleźć w garażu zapasowy komplet łożysk
- wymieniłem gumowe tuleje stabilizatora w wahaczach i belce, niestety w trakcie przykręcania obejmy do belki zerwałem gwint wewnątrz, nagwintowałem na M12 i nowa śruba trzyma bez problemu
- wymieniłem świece zapłonowe, przewody wysokiego napięcia, zaworek PCV, filtr paliwa, jeden wężyk między pompą a gaźnikiem
- uszczelniłem bagnet oleju przy wejściu do miski
- wymieniłem olej w silniku wraz z filtrem
- wymieniłem linkę hamulca ręcznego, stara linka wymieniana jakieś 10 lat temu rozpadła się na kawałki, poprzednim razem wszystkie śruby potraktowałem dużą ilością smaru dzięki czemu wykręciły się bez problemu i po godzinie nowa linka była na miejscu. Z tego co pamiętam wtedy prawie wszystkie śruby mi się ukręciły i było sporo kombinowania żeby je wyciągnąć bez uszkodzenia gwintu
- wymieniłem płyn hamulcowy i odpowietrzyłem całość, wyregulowałem bębny, koła stoją dęba na 4-tym ząbku
- wymieniłem przednie żarówki pozycyjne i oświetlenia tablicy na W5W Tungsram o bielszej barwie
- inne drobne naprawy, czyszczenie i regulacje
Poniżej kilka zdjęć, niestety nie fotografowałem każdej czynności bo trochę brakowało mi na to czasu i zmęczenie po całym dniu w pracy też dawało w kość ;)
-
@Piotrek9214 Bardzo dużo udało Ci się zrobić, jak na dwa wieczory. :-)
A ja dziś skończyłem robić nową podstawę do akumulatora w PMie. Stary Exide wyzionął ducha, przyszedł więc czas na inny akumulator, zdecydowałem się na taki z "normalnymi" klemami.
-
@leo zajęło mi to około 10 godzin, najdłużej zeszło z tłoczkami bo miałem sporo czyszczenia no i z nadkolami które musiałem dopasować z pomocą opalarki
Tico pozytywnie zaliczyło dziś przegląd techniczny :) -
@Piotrek9214 Gratulacje. Wykonałeś kawał dobrej roboty, co potwierdził przegląd. :-)