Daewoo Tico PM 1993



  • @drzonca napisał w Daewoo Tico PM 1993:

    @leo Dobra robota. Tak się tylko zastanawiam czy do siłowej walki ze śrubą klucz oczkowy sześciokątny nie byłby lepszy niż dwunastokątny.

    Od jakiegoś czasu zaopatrzyłem się w komplet kluczy płasko oczkowych sześciokątnych i jeszcze nie zdarzyło mi się objechać śruby (w kluczach oczkowych dwunastokątnych niestety tak) a jeśli jest delikatny luz i może być problem ze śrubą to dodatkowo wypełniam luz taśmą izolacyjną.



  • @leo

    Gratuluję, potwierdzasz moje podejście do różnych tematów, tzn. czasami trzeba trochę pogłówkować, a wtedy wszystko jest możliwe.
    Super, że ta oporna śruba puściła.


  • Moderator

    @leo ta zakamieniona rura wygląda strasznie 🤪
    Zastanawiam się skąd to się wzięło i jedyne co mi przychodzi do głowy to syf z nagrzewnicy (możliwe że zamontowałem tą od dawcy klimy) + reakcja z płynem chłodniczym. No chyba że coś nie tak z samym płynem chłodniczym 🤔☹️


  • Admin

    @pacior No, nieciekawie wygląda. Obawiam się, że reszta układu może wyglądać podobnie... Ja stawiałbym na wodę w układzie, ale może Ty masz rację... Tak sobie teraz myślę, że ten syf mógł być powodem rozszczelnienia pompy. Mógł dostać się w uszczelnienia wirnika i zrobić swoje.
    A dlaczego w ogóle zmieniałeś tę nagrzewnicę?


  • Moderator

    @leo ja nie mam pewności że ja zmieniłem 🤪 nie pamiętam czy dostawałeś ode mnie kompletną zapasową nagrzewnice? Powinna być jakaś naklejka z datą produkcji na samym grzejniku. To by rozwiązało tą wątpliwość.
    Generalnie nie było powodu do zmiany, mogłem wziąć te którą miałem pod ręką 😝


  • Admin

    @pacior Dostałem od Ciebie cały słupek nadmuchu, z wentylatorem i nagrzewnicą (tylko jej wyprowadzenia wystają). Właśnie pamiętam, że coś wspominałeś o wymianie nagrzewnicy, że mając ten słupek zamieniłeś nagrzewnice.
    Przyjrzę się bliżej, gdy dokopię się do tego słupka. Bo na razie zapakowałem go w folię i zmagazynowałem gdzieś na tyłach garażu.

    Tak sobie jeszcze myślę, że zanim zrzucę pasek rozrządu i wymienię pompę, zrobię raz jeszcze płukankę ze środkiem i ze dwa razy przepłuczę samą wodą destylowaną. Może da się jeszcze trochę tego syfu wyrzucić z układu i zlikwidować zmętnienie wody. Bo szkoda mi będzie to robić, gdy przykręcę nową pompę. Nie ma sensu jej zanieczyszczać.