Miedzy kolektorem a tłumikiem "wieje"
-
Witam mam pytanko
Z przerwy między Kolektorem wydech a tłumikiem czuć jak powietrze ucieka ale tylko z jednej strony. Tłumik jest nowy wymieniany ok tygodnia temu. Chciałem sie zapytac czy to może wpływać na prace silnika lub zwiększyć spalanie itp ? CZy moge to związać jakąś taśmą termoizolacyjną i czy to coś da? -
Witam mam pytanko
Z przerwy między Kolektorem wydech a tłumikiem czuć jak powietrze ucieka ale tylko z jednej
strony. Tłumik jest nowy wymieniany ok tygodnia temu. Chciałem sie zapytac czy to może
wpływać na prace silnika lub zwiększyć spalanie itp ? CZy moge to związać jakąś taśmą
termoizolacyjną i czy to coś da?powinna byc miedzy tlumikiem a kolektorem uszczelka z "wielu malych drucikow" tasma nie da nic to sie zaraz stopi
a jak ja mialem nieszczelny wydech to jakos gorzej sie zbierala a jak dalem nowy i szczelnmy to wyrzutowosc spalin jest bardzo dobra i lepiej sie wkreca -
powinna byc miedzy tlumikiem a kolektorem uszczelka z "wielu malych drucikow" tasma nie da nic
to sie zaraz stopi
a jak ja mialem nieszczelny wydech to jakos gorzej sie zbierala a jak dalem nowy i szczelnmy to
wyrzutowosc spalin jest bardzo dobra i lepiej sie wkrecaChyba uszczelka tam jest a dziwne jest to że mam przedmuchy tylko spod 1 śruby a na 100% jest dobrze dokręcona
-
Chyba uszczelka tam jest a dziwne jest to że mam przedmuchy tylko spod 1 śruby a na 100% jest
dobrze dokręconaZobacz czy przypadkiem dwururka ci nie pęka na spawie. Ja tak miałem - też myślalem, że uszczelkę wydmuchalo, a tu dwurura dziurawa.
Jeśli chodzi o taśmę, to nic nie da - tam są takie temperatury, że wypali każdą chyba.
Uszczelka kosztuje koło 5 zł. Dwururka (gdyby była pęknięta)to koszt 50 zł polska (po pół roku zaczyna rdzewieć - nie polecam) czeska 80 zł (podobno trwalsza, ale sam nnie testowałem)- ale w zależności od stanu można pospawać. Spróbuj wymienić uszczelke (jak trzeba to połatać dwururkę). Zanim zabierzesz się za robotę, popsikaj WD 40 albo czymś podobnym - kilkakrotnie w okresie kilku dni przed robotą (ale na zimnym silniku - żeby zadziałało zanim wyparuje).
Zaopatrz się w nowe nakrętki miedziane lub mosiężne (specjalne d kolektorów) - warto też gwinty spryskać miedzią w sprayu (taki preparat z cząsteczkami miedzi).Dobrze jak ci się uda odkręcić nakrętki bez szpilek (asekuracyjnie zaopatrz się też w szpilki). Czasem, jak są mocno zapieczone, to szpilki mogą wyjść razem z gwintem z kolektora - ale mysle że prawdopodobieństwo jest nikłe - mi się udało odkręcić nakrętki same, a bylły mocno zapieczone na szpilkach.
Warto robić to z kanału, bo dwururka słabo zchodzi ze szpilek (one są pod dziwnymi kątami powkręcane). Warto pomóc sobie z kanału, zwłaszcza gdyby okazało się, że dwururka wymaga całkowitego wyjęcia (do spawania lub wymiany).
Powodzenia!!!
-
Zobacz czy przypadkiem dwururka ci nie pęka na spawie. Ja tak miałem - też myślalem, że
uszczelkę wydmuchalo, a tu dwurura dziurawa.Dwururka jest nowa wymieniałem ja tydzień temu chyba wraz ze wszystkimi uszczelkami.
-
Dwururka jest nowa wymieniałem ja tydzień temu chyba wraz ze wszystkimi uszczelkami.
uuuuuuu
to ciekawe...
W sumie to nie mam pomysłu w takiej sytuacji...
A w ogóle to mocno ci dmucha??- w sensie mocno hałasuje, czy tylko lekko słychać, że coś nietak
jak wymienałeś to miałeś okazję pooglądać kolektor od spodu?? Może ma jakiś wżer lub jest pęknięty... bo dwururka skoro nowa, to chyba płaska i równa w miejscu połączenia.
U mnie jak miałem pękniętą dwururkę (a musiałem pojeździć jeszcze i pszukać części) -to strasznie głośno było i skoda sie ledwo zbierała. Ale pęknięcie było rozległe i na prawdę mocno dmuchało
-
Ja nie wymieniałem. Znajomy mechanik mi to zrobił bo ja nie miałem żadnego kanału.
Odgłos nie jest głośny, jest bardzo cichy. Ale jak przyłoże reke to czuc ten przedmuch koło 1 ze śrub. Nie mam pojęcia jak się go pozbyć -
Ja nie wymieniałem. Znajomy mechanik mi to zrobił bo ja nie miałem żadnego kanału.
Odgłos nie jest głośny, jest bardzo cichy. Ale jak przyłoże reke to czuc ten przedmuch koło 1 ze
śrub. Nie mam pojęcia jak się go pozbyćNajlepiej to udaj się do tego fachowca co to robił i niech poprawi spieprzoną robotę.
Kasę wzioł za dobrą robote !!!!