Komputer pokładowy oparty na palmtopie i interfesie OBD2 na BT


  • Moderator

    Odebrałem dzisiaj przesyłkę z interfejsem OBD2 na Bluetooth: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayIS...BSA%3APL%3A1123 Dużą zaletą jest cena - interfejs wraz z przesyłką do Polski kosztuje 20$, oraz brak kabli. Przy wykorzystaniu tego interfejsu oraz palmtopa lub smartfona można stworzyć rozbudowany komputer pokładowy. W tym celu kupiłem na Allegro za 75 zł stary palmtop h4150 - rewelacja! Do tej pory bawiłem się OBD Gauge http://www.qcontinuum.org/obdgauge/ i /hobd http://hobdrive.com/ pod Windows Mobile. Na platformę Android polecane jest Torque http://torque-bhp.com/. Możliwe jest monitorowanie obrotów, prędkości, temperatury na zewnątrz i temperatury cieczy chłodzącej, czasu wtrysku, zużycia paliwa itp, zarówno bieżące jak też robienie wykresów, odczyt i kasowanie kodów błędów itd.


  • Moderator

    Ostatnio zmieniłem komputer pokładowy na Kiwi MPG http://www.plxkiwi.com/kiwimpg/index.html. Palmtop jest dobrym i tanim rozwiązaniem, ale strach zostawić go na szybie, a ciągły montaż/demontaż jest męczący. Kiwi MPG ma dużo mniejsze możliwości (spalanie bieżące/średnie, zużycie paliwa w litrach/złotówkach, prędkość, obroty, temperatura, obciążenie, dystans, kody błędów), ale za to jest naprawdę miniaturowy i pasuje w każdą wolną lukę na desce. Obsługa prosta i wygodna.
    Po drodze przetestowałem jeszcze przez parę miesięcy Autel MaxiTrip TP100 http://www.auteltech.com/4in1.htm. Komputer ten ma duże możliwości, pokazuje aktualne i średnie parametry jazdy (spalanie, prędkość, itp.), średnie i zbiorcze wartości można wyświetlić dla całego okresu użytkowania samochodu, ostatniego tankowania, dzisiejszego dnia czy też bieżącej trasy. Możliwe jest także pokazanie danych z czujników samochodu (obroty, temperatura itp.), odczyt i kasowanie błędów. Wszystkie trasy rejestrowane są w pamięci wraz z datą i godziną (czarna skrzynka), można potem przejrzeć jaka była maksymalna prędkość, czy były ostre hamowania itp. Zrezygnowałem z niego gdyż design i gabaryty nie pasowały mi do wystroju samochodu.
    Jeśli ktoś ma samochód z OBDII ale bez komputera pokładowego, lub z komputerem o ubogiej funkcjonalności, to zdecydowanie polecam jedno z wymienionych rozwiązań.



  • Po drodze przetestowałem jeszcze przez parę miesięcy Autel MaxiTrip TP100
    http://www.auteltech.com/4in1.htm.

    A teraz ja "ujeżdżam" ten komputerek - idealnie pasuje do designu deski w moim aucie. Ma już wymyślone stałe miejsce, aczkolwiek chwilowo jeździ przy kierownicy, żeby dało się na bieżąco korygować pewne ustawienia.

    Myślę, że uda się go prawidłowo skalibrować i zostanie w Santku na stałe


  • Użytkownik archiwalny

    O ile typowe wskazania jak srednie spalanie, predkosc, czas jazdy, zasieg czy temp. jestem w stanie zrozumiec, bo to chyba od 10 lat ma wiekszosc samochodow to po kiego czas wtrysku czy wskazania przeplywki? Logi robie laptopem raz za pol roku czy wszystko jest ok, ale zeby codziennie to ogladac?



  • O ile typowe
    wskazania jak srednie spalanie, predkosc, czas jazdy, zasieg czy temp. jestem w
    stanie zrozumiec, bo to chyba od 10 lat ma wiekszosc samochodow to po kiego czas
    wtrysku czy wskazania przeplywki? Logi robie laptopem raz za pol roku czy wszystko
    jest ok, ale zeby codziennie to ogladac?

    Codziennie ogląda się właśnie spalanie, prędkość, czas jazdy, zasięg... Resztę jak potrzebujesz - nie musisz wtedy śmigać z lapem. Do tego mnie np. interesuje temperatura w dolocie, czy płynu chłodzącego podana w stopniach a nie wskazówką z dokładnością do nie wiadomo ilu, bo wskaźnik nie ma podziałki


Log in to reply