@Kamilss Jeśli będziesz robił rozrząd, to można faktycznie od razu wymienić pompę.
A gdzie mieszkasz?
Forum wide moderators
@Kamilss Jeśli będziesz robił rozrząd, to można faktycznie od razu wymienić pompę.
A gdzie mieszkasz?
@Jaco Ona nie jest konieczna do eksploatacji, ja bym olał, a powiedziałbym gazownikowi dopiero przy okazji przeglądu (jeszcze chyba masz gwarancję).
U mnie po wymianie butli w dusterze (jesień zeszłego roku) chyba na odwrót podpięli kable... bo po zatankowaniu świeci się rezerwa, a wraz z zużyciem gazu zapalają się kolejno zielone diody. :-) Olałem to, bo kieruję się wskazaniami komputera pokładowego. Ale powiem przy przeglądzie, aby poprawili.
@Kamilss Potwierdzam, najlepszy oryginał koreański GM.
Ja używałem też firmy Wahler (o wyższej temperaturze otwarcia, lepsze toto było w zimie) - było OK.
@BPX33 oby te LPG nie wystrzeliło mocniej, na początku może być pewna panika..
U mnie, w czasie jazdy, gdy włączy się wiatrak, to też nie pracuje długo. Minuta, dwie - i się wyłącza.
Tak, popieram Paciora - warto wyregulować zawory.
No i od razu sprawdź wyprzedzenie zapłonu. Opóźniony zapłon też przyczynia się do przegrzewania się silnika.
A w Twoim przypadku przychodzi mi jeszcze na myśl zapchany układ chłodzenia. Może dlatego długo się chłodzi, bo jest słaby przepływ? Ale piszesz też, że płukałeś, czyli może jest dobrze...
Z pompą chyba raczej nic nie powinno się stać, żeby nie przetaczała płynu odpowiednio szybko... Teoretycznie mógłby się urwać wirnik z łopatkami, ale nie spotkałem się z takim przypadkiem.
@Kamilss dziwne to 😛
A tak na poważnie to zrób regulacje luzów zaworowych jeśli jej nie robiłeś, nie zaszkodzi a może sporo pomóc. Moim zdaniem problem musi leżeć gdzieś w przegrzewaniu silnika.
@Kamilss Tak dokładnie to nie pamiętam, ale drugi czujnik był wykorzystywany chyba do wyposażenia dodatkowego (klimatyzator albo automatyczna skrzynia biegów).
U mnie wentylator, jeśli już się włączy podczas jazdy, też pracuje po wyłączeniu silnika, ale jakieś 2-3 minuty maksymalnie.
Nie wiem, co może być zepsute u Ciebie. Na pierwszym miejscu postawiłbym na czujnik w obudowie termostatu, potem na zapchaną chłodnicę, następnie na przekaźnik wentylatora (np. sklejające się styki). Ale jeśli wszystkie te elementy wymieniłeś - zakładam, że na nowe...?
@leo racja, czujniki w kolektorze pod gaźnikiem
@BPX33 A zarzekałeś się, że nigdy w życiu... Że konserwator zabytków łapę trzyma i takie tam...